Bumi Bakal Musnah!


Di dalam entri-entri sebelum ini, saya telah utarakan topik berkaitan penciptaan bumi, dengan menegaskan bahawa apa sahaja penemuan saintis sebelum, semasa dan selepas ini (serta yang belum ditemui); semuanya telah dinyatakan di dalam Al-Quran semenjak lebih 1400 tahun lalu.

Demikianlah hebatnya mukjizat Al-Quran. Apapun barang diingat, bumi yang gah ciptaannya ini, bakal musnah dengan kemusnahan yang amat dahsyat. Ianya berlaku pada satu hari yang dipanggil sebagai Hari Kiamat. Perhatikan terjemahan Surah Al-Waqi`ah (Ayat 1-6) berikut:


1. Apabila terjadi Hari Kiamat
2. Tidak seorangpun dapat berdusta tentang kejadiannya
3. (Kejadian itu) merendahkan (satu golongan) dan meninggikan (golongan yang lain)
4. Apabila bumi digoncangkan sedahsyat-dahsyatnya
5. Dan gunung-gunung dihancurluluhkan seluluh-luluhnya
6. Maka jadilah ia debu yang beterbangan


Justeru, marilah bersama-sama kita mempersiapkan diri (dengan amal ibadah) menghadapinya. Ya, ada kemungkinan kita akan terlepas daripada bertemu dengan hari tersebut di dalam hayat kita. Namun, adakah kita bisa melepaskan diri daripada Kiamat Kecil (Kematian-yang tidak kurang juga dahsyatnya)? Tidak bukan...

Akhir kata, tanamkan di dalam diri kita satu tekad yang bulat bahawa, kehidupan kita ini tidak lain hanya untuk, "Berjuang menegakkan kebenaran (dalam diri, keluarga & masyarakat), SEBAGAI PERSEDIAAN MENGHADAPI KEMATIAN". Mudah-mudahan semasa dihisab kelak, kita telah mempersiapkan diri kita dengan ketaqwaan yang benar-benar mantap.

Insya-Allah!

Related Posts with Thumbnails

WHAT DOES GEOLOGIST DO

Geologists work to understand the history of our planet. The better they can understand Earth’s history the better they can foresee how events and processes of the past might influence the future.

WHAT IS GEOLOGY

Geology is the study of the Earth, the materials of which it is made, the structure of those materials, and the processes acting upon them. It includes the study of organisms that have inhabited our planet. An important part of geology is the study of how Earth’s materials, structures, processes and organisms have changed over time.

GEOLOGY AS A CAREER

Geologists work in a variety of settings. These include: natural resource companies, environmental consulting companies, government agencies, non-profit organizations, and universities. Many geologists do field work at least part of the time. Others spend their time in laboratories, classrooms or offices. All geologists prepare reports, do calculations and use computers.

  © Blogger templates GeoMotivator.Com by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP